Tjenesteytende virksomheter

LEAN metodikken ble opprinnelig utviklet for å skape resultatforbedringer og økt kundefokus innen industri for en fysisk vareflyt. Men metoden har vist seg så effektiv og overførbar at den er tilpasset alle bransjer og sektorer. En rekke virksomheter innen tjenesteytende sektor, med stor bredde fra IKT til Servering og Kollektivtransport, rapporter store forbedringseffekter gjennom sine LEAN initiativ.

Vi har flere konkrete eksempler. Ett er en virksomhet med 2000 ansatte i Norden innen servering som årlig mottar mer enn 2000 forbedringsforslag fra sine ansatte, – og som klarer å implementere 95 % av dem i driften! Med en slik kultur for Kontinuerlig Forbedring blir denne virksomheten litt mer konkurransedyktig hver dag, hele året, år etter år. Ønsker dere mer konkurransekraft gjennom å operasjonalisere Kontinuerlige Forbedringer så ta kontakt med oss. Vi har fokus på å bidra til reelle forbedringer for din virksomhet!

kontaktperson:

John-Are Tharaldsen

Partner/Kursansvarlig

930 08 817
john-are.tharaldsen@lean.no

Nyheter fra Lean

29. november 2017

Cutters AS – kutter både hår og sløsing

EN seriøs utfordrer til den etablerte delen av frisørbransjen har meldt sin ankomst. Frisørkjeden Cutters
15 Minutes Haircut
– Cut time
– Cut hair
– Cut cost
– Kunden blir ikke «prakket på» dyre produkter de «ikke trenger»
– En «grønn» bedrift – uten bruk av kjemikalier

SE MER

24. november 2017

Begeistret med Thorir Hergeirsson

Thorir er mannen som få trodde var egnet til å trene jenter / damer. Marit Breivik tenkte heldigvis annerledes og engasjerte Thorir. Resten av historien kjenner vi – og den er ikke ferdig fortalt enda. Jeg gleder meg til førjulstid med håndballjentene både live og på TV.

SE MER

01. november 2017

Kaizen/Lean Inspirasjonsdag med Masaaki Imai

Sjelden mulighet til å høre budskapet direkte fra en av dem som bidro til å skape vår tids største forbedringsfilosofi.

SE MER