Tjenesteytende virksomheter

LEAN metodikken ble opprinnelig utviklet for å skape resultatforbedringer og økt kundefokus innen industri for en fysisk vareflyt. Men metoden har vist seg så effektiv og overførbar at den er tilpasset alle bransjer og sektorer. En rekke virksomheter innen tjenesteytende sektor, med stor bredde fra IKT til Servering og Kollektivtransport, rapporter store forbedringseffekter gjennom sine LEAN initiativ.

Vi har flere konkrete eksempler. Ett er en virksomhet med 2000 ansatte i Norden innen servering som årlig mottar mer enn 2000 forbedringsforslag fra sine ansatte, – og som klarer å implementere 95 % av dem i driften! Med en slik kultur for Kontinuerlig Forbedring blir denne virksomheten litt mer konkurransedyktig hver dag, hele året, år etter år. Ønsker dere mer konkurransekraft gjennom å operasjonalisere Kontinuerlige Forbedringer så ta kontakt med oss. Vi har fokus på å bidra til reelle forbedringer for din virksomhet!

kontaktperson:

John-Are Tharaldsen

Partner/Kursansvarlig

930 08 817
john-are.tharaldsen@lean.no

Nyheter fra Lean

10. september 2018

Størst i Bergen. Tilfører byggebransjen prinsippene om slank produksjon gjennom Lean.

Byggebransjen er i kraftig vekst. Og prinsippene for slank produksjon, som er hentet fra japansk produksjonsindustri, er på full fart inn i bransjen. Lean Consulting i Bergen har etter to års drift i Hordaland og Sogn og Fjordane, seilt opp som en dominerende kursleverandør av Lean i Bergen og omegn.

SE MER

09. mai 2018

Visualisering – synlig målstyring i egen virksomhet

Ett sentralt element i kurset er hvordan man gjennom synlige og tydelige mål kan få med seg teamet eller de ansatte til å trekke i samme retning. Hva er behovet? Hva er viktig for DIN virksomhet? Hva får prioritet?

SE MER

15. desember 2017

Lean kurs i Førde

Sist uke holdt vi Lean Yellow Belt og Lean Construction kurs for medarbeidere i lokale hjørnesteinsbedrifter i Førde. Stolte Sunnfjordinger, skeptiske og engasjerte skapte sammen med oss 2 flotte kursdager.

Målbart utbytte av kurset
Tilbakemeldinger fra deltagerne viste at forventningene ble overgått. På en skala fra 0-6 var deltagernes forventninger 4,7 – opplevelsen var 5,2.

SE MER